Nieinwazyjna reklama

Współcześni odbiorcy reklam wykazują coraz większą irytację. Na każdym kroku zarzucani są coraz większą ilością nachalnych treści reklamowych. Irytacja napotkaną reklamą z pewnością nie przysłuży się dobrze oferowanemu towarowi. Wszystko to sprawia, że reklamy powinny być coraz mniej nachalne, a wręcz schowane na granicy percepcji użytkownika.
Jednym z przykładów tego typu rozwiązania są bilownice. Są to tak zwane podstawki wydawcze, a jednocześnie powierzchnie reklamowe o niewielkich rozmiarach. Stosuje się je w punktach sprzedaży, najczęściej detalicznej. Odbierając resztę, użytkownik nawet nie spostrzeże, że spojrzał na reklamę. Spojrzy w to miejsce zalewie przez parę sekund, lecz z pewnością w oczy rzuci mu się logo danej firmy czy hasło reklamowe. Tylko tyle wystarczy, aby w jego umyśle zaistniała świadomość istnienia danej marki, co jest już połową sukcesu reklamodawcy. Dzięki temu bilownice są popularnym i praktycznym rozwiązaniem. O ich skuteczności świadczy prosty fakt: wykorzystywane są w handlu na każdym.