Mt Cook, w pogoni za górą i rozumem

Facebookpinterestinstagram

Już go widać na horyzoncie

Mt Cook to jedno z tych miejsc, do których chcę (muszę!) wrócić. Nie chodzi o to, że to najwyższa góra Nowej Zelandii (i, że Edmund Hillary przygotowywał się tam do wyprawy na Mt Everest). Bo najwyższe nie zawsze są najładniejsze. Po prostu coś jest w tym miejscu. Jakieś niepowtarzalne piękno i urok.

Lindis Pass. Z Wanaka do Mt Cook

Spędziłam w Wanaka prawie tydzień, co po tygodniach spędzonych w drodze, ciągle zmianiając miejsce, wydawało się wiecznością. Po paru dniach zaczęłam znów czuć ów zew drogi. Znów byłam głodna nowych doświadczeń, nowych ludzi, nowych przygód.

Coraz bliżej…

Mieliśmy wyjechać z samego rana… nie udało się. W południe… nie udało się. Dopiero popołudniu udało nam się zorganizować. A droga daleka, kręta i górzysta.

lake pukaki, mt cook, nowa zelandia, blog podróżniczy, wyspa południowa, góry, dziewczyna w podróży, podróż solo, pzzygody
Lake Pukaki

I już byliśmy dobrą godzinę w drodze… i przypomniało się Polce, że zapomniało jej się butów górskich, a tak się składało, że w góry jedzie. … szalona głowa 😛 Tak to się dzieje, gdy człowiek osiada w miejscu i całe zorganizowanie, rutynę pakowania szlag trafia. A może dlatego, że odwykła od butów górskich na rzecz butów drwala 😛

Powoli krajobraz się wypiętrza

A czas goni nieubłaganie! Jutro muszę być na lotnisku w Christchurch, bo lecę spowrotem na Wyspę Północną. Mając tak ograniczony czas chcę zobaczyć ilę mogę i nafotografować się ile mogę. Trochę byłam zestresowana, że przyjedziemy już w nocy i nic nie zobaczymy.

Gdy piszę „my” mam na myśli mnie i drwala. Bo mój „kontrakt” zawierał: rąbanie drzewa, robienie zdjęć, ubaw po pachy i wycieczkę krajoznawczą 🙂

lake pukaki, mt cook, nowa zelandia, blog podróżniczy, wyspa południowa, góry, dziewczyna w podróży, podróż solo, przygody

Warto wiedzieć, że lokalne loty w Nowej Zelandii są w naprawdę przystępnych cenach. Bilet z Christchurch do Wellington kosztował mniej niż prom między wyspami. A jaka oszczędność czasu!

Jego wysokość Mt Cook

W sumie nawet dobrze wyszło z tymi butami, mogłabym to nawet nazwać „perfect timing”. Utrafiłam z pogodą i światłem idealnie! 🙂 Ledwo zaczęliśmy się zbliżać do Mt Cook a słońce, chmury, góry i Lake Pukaki zaczęły swój spektakl 🙂

mt cook, nowa zelandia, blog podróżniczy, wyspa południowa, góry, dziewczyna w podróży, podróż solo, przygody, zachód słońca, fotografia nowa zelandia, lodowiec, tasman glacier
Tasman Glacier

Szybko jeszcze podskoczyliśmy z drwalem pod Tasman Glacier, zobaczyć skalny amfiteatr z lodowcem w roli głównej.

Zachód słońca nad Mt Cook

Rozbiliśmy się pod Mt Cook na kempingu DOC (15$ od głowy), w toaletami i zimną wodą w kranie. Ale co tam zimna woda, gdy dookoła są góry, a nade mną miliony, miliardy gwiazd. I wszystkie one świecą tej nocy dla mnie… bo jako jedyna buszuję w środku nocy z aparatem 🙂

lindis pass, mt cook, nowa zelandia, góry, wyspa południowa, blog podróżniczy, blog o nowej zelandii, dziewczyna w podróży, podróż solo, przygody, nocne niebo nad nową zelandią, kemping
Mój osobisty hotel
mt cook, nowa zelandia, blog podróżniczy, wyspa południowa, góry, dziewczyna w podróży, podróż solo, przygody, zachód słońca, fotografia nowa zelandia, nocne niebo nad nową zelandią, gwiazdy
Droga Mleczna nad Nową Zelandią

Rano znów miałam szczęście. Wschód słońca nad Mt Sefton… Trwało to krótko i mało kto widział 🙂 Ale kto rano wstaje…

lindis pass, mt cook, nowa zelandia, góry, wyspa południowa, blog podróżniczy, blog o nowej zelandii, dziewczyna w podróży, podróż solo, przygody, kemping, mt sefton
Wschód słońca. Mt Sefton

Nie mogłam wymarzyć sobie lepszego pożegnania z Wyspą Południową niż to, co dostałam pod Mt Cook. Zachód słońca, wschód słońca i te rozgwieżdżone niebo… 🙂