www Brand pl

0
581
Rate this post

Relacja z edycji 2016

Oczy całego świata wpatrzone są dziś w digital – ale jak wygląda w nim nasza marka?
Co daje nam świat digital a co może nam zabrać? Jak powinniśmy wzmacniać siłę marki w erze konsumpcji i zmieniających się potrzeb konsumenta? Jak sobie radzą najlepsi (i niekoniecznie najwięksi!) i czy możemy wyciągnąć naukę zarówno z ich sukcesów, jak i potknięć? Czy dla każdej marki social media to idealne miejsce do komunikowania się z konsumentem? I w końcu: czy nasza marka też musi współpracować z Influencerami?

Na te właśnie pytania znaleźliśmy odpowiedź podczas Power(full) Brand Forum – spotkania, które zgromadziło ponad 20 prelegentów i 120 uczestników, którzy podczas dwóch dni dzielili się nie tylko swoimi strategiami rozwoju marek, ale błędami, które popełnili i wnioskami jaki wyciągnęli na ich podstawie.

Spotkanie rozpoczęło się sesją networkingową, która dzięki zabawie we wspólne tworzenie logo dała uczestnikom szansę na lepsze poznanie się przez pierwszych kilka minut jak i krótką dyskusję.
Po krótkiej integracji skupiliśmy się na strategiach budowania i rozwijania marek, i tu potwierdziła się zasada, że planowanie jest najistotniejsze: musimy patrzeć na wiele lat do przodu, planować dlugofalowo: widzieć horyzont przed sobą! (mówili o tym m.in. Michał Szlapański z LEROY MERLIN POLSKA oraz Dariusz Marnic z HUAWEI POLSKA). Natomiast Agnieszka Pełka-Szajowska z TOŁPY zwróciła uwagę na szczególnie istotną rzecz: myślimy schematami, nasze umysły lubią chodzić utartymi ścieżkami i powinniśmy w codziennej gonitwie znaleźć czas na refleksję, która może przełożyć się na innowacyjność naszych działań w marketingu. Sesję prelekcji w tym dniu zamknęło case study Uber, prowadzone przez Alexa Ostrowskiego, którego wystąpienie należy do trzech najwyżej ocenionych na całym Forum. Niezwykle istotne, szczególnie podczas tego pierwszego dnia, okazało się mówienie o błędach i pomyłkach, które tak naprawdę popełniamy wszyscy. Błędy są po to, żeby się na nich uczyć, nie warto chować głowy w piasek!

Zakończeniem I dnia Forum były stoliki tematyczne, w tym m.in. specjalne spotkanie z jednym z najpopularniejszych polskich Influencerów; Ewą Grzelakowską-Kostoglou (Red Lipstic Monster). Po sesji dyskusji uczestnicy mieli okazję wziąć udział w koktajlu – jeszcze jednej oprócz przerw i lunchu okazji do dyskusji w mniej formalnej atmosferze.

Drugi dzień rozpoczęło wspólne selfie uczestników. Po krótkim porannym networkingu skupiliśmy się na komunikacji marki w social mediach – szczególnie tej z udziałem Influencerów. Mieliśmy okazję nie tylko poznać historie i case studies – opowiedziane przez Piotra Suchodolskiego i Agnieszkę Flis z VIRGIN MOBILE czy Katarzynę Podlaszewską z H&M – ale także wziąć udział w panelu na żywo z udziałem: Nadii Długosz (Beksy), Rafała Masnego (Abstrachuje) i Joanny Glogazy (Style Digger). Panel z Influencerami poprowadził Kamil Bolek, Head of Communication,LIFETUBE & INDAHASH – którego krótka prelekcja poprzedzająca panel okazała się jedną z najwyżej ocenionych podczas całego Forum. Najważniejszy wniosek: oglądalność tv spada, a coraz więcej czasu spędzamy oglądając coś w telefonie (obecnie aż 13 minut dziennie). Ponadto mamy w Polsce do czynienia z pokoleniem ADBLOCKA : aż 38% konsumentów z powodu irytujących reklam pojawiających się w sieci, zablokowało ich widoczność. Niewątpliwie zaś najszybciej rozwijającym się kanałem sprzedaży są social media.
Na szczególne wyróżnienie tej edycji zasługują prezentacje:

Wykorzystanie fenomenu Pokemon Go! w promocji marek Amrest
case study AMREST – Pokemon Go
Szymon Dyjach, New Media Specialist, AMREST
Jak marka może wykorzystać gwiazdy Internetu i social mediów w swojej komunikacji
Kamil Bolek, Head of Communication, LIFETUBE & INDAHASH
Jak łączyć digital z offlinem w komunikacji marki
case study: UBER
Alex Ostrowski, Marketing Manager, UBER

Opinie

„Forum Power(full) Brand było rewelacyjnym wydarzeniem! Miejscem inspiracji, przestrzenią do dzielenia się wiedzą, czasem na networking i płaszczyzną do dyskusji oraz – przede wszystkim – okazją do tego, aby osobiście poznać najpopularniejszych digital Influencerów”.
Kamil Bolek, Head of Communication, LIFETUBE & INDAHASH

„Forum Power Brand było świetnie spędzonym czasem pełnym ciekawych wystąpień, paneli i oczywiście dyskusji. Wydarzenie bardzo merytoryczne, ale jednocześnie z przyjemną atmosferą, której często brakuje na takich konferencjach”.
Rafał Masny

„Forum było dla mnie nie tylko okazją do zaprezentowania się przed zebranymi przedstawicielami największych firm, ale przede wszystkim możliwością porozmawiania na żywo o tym, jak lepiej współpracować, jak zaczynać dialog, jak funkcjonować w często wciąż enigmatycznym dla mnie świecie marketingu. Prelegenci, których miałam okazję posłuchać, zainspirowali mnie, a już na pewno otworzyli na nowe sposoby komunikacji”.
Nadia Długosz (Beksy)

„Forum, jak co roku, dostarczylo solidna porcje wiedzy merytorycznej, serwowanej w bardzo otwartej i przyjaznej atmosferze”.
Alexander Śmigielski, Media Director CEE and CIS, BOEHRINGER INGELHEIM

„To są dwa, inspirujące dni. Pełne rozmów, nowych horyzontów i… kolejnych pytań.”
Agnieszka Pełka-Szajowska, kierownik działu marketingu, TOŁPA