Jak pozycjonować strony www

0
524
Rate this post

SEOOptymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek bywa trudna. Tym bardziej, że ilość wykupywanych domen rośnie, zaplecza powstają jak grzyby po deszczu, a Matt Cutts sieje zamęt wśród pozycjonerów z całego świata. Obecnie nie wystarczy kupić domeny z tanim hostingiem, zmienić kilka nagłówków i czekać na to, aż Google da nam pozycję w TOP10.
Wielu pozycjonerów w dzisiejszych czasach zdaje sobie sprawę, że nazwa domeny to nie wszystko, i że pieniądze wydane na domenę z hostingiem to kropla w morzu wydatków na ścieżce naszej domeny w walce o upragnione TOP10, czy TOP3. Wiele osób wciąż twierdzi, że na pozycjonowanie strony w Google AdWords wydaje się o wiele więcej pieniędzy, niż w SEO. To już nie jest do końca prawda. Natomiast pewne jest to, że i w AdWords, i w SEO będziemy musieli inwestować coraz więcej.
Według badań i statystyk internetowych posiadamy w internecie już ponad 670 milionów stron internetowych, a przyrost miesięczny wynosi około 3-5% w zależności od miesiąca, to znaczy, że do miliarda stron dojdziemy w niecałe 2 miesiące. Taka ilość witryn to olbrzymia konkurencja, która z roku na rok jest coraz mocniejsza. Jak wobec tego pozycjonować strony internetowe, aby przebić się przez konkurencję?
Optymalizacja witryny

Od optymalizacji strony powinniśmy rozpocząć pozycjonowanie. Dobra optymalizacja polega na dodaniu do treści witryny odpowiednich znaczników nagłówkowych (h) i wpisaniu w nich głównych fraz, na jakie będzie pozycjonowana dana witryna. Najłatwiej można się pozycjonować na tzw. długi ogon (long tail), czyli frazy składające się z kilku słów. Liczba odwiedzin z takich fraz jest niewielka, ale za to generuje bardzo duży współczynnik konwersji (liczba odwiedzin w znacznym stopniu przekłada się na sprzedaż produktu/usługi dostępnej na naszej stronie).

Oczywiście wraz z nagłówkami należy dodać powiązaną treść, która będzie pomocna dla internauty odwiedzającego naszą stronę. Warto także zadbać o znaczniki „title”, które powinny w 100% odzwierciedlać zawartość danej podstrony. Jeżeli tytuł nie będzie miał pokrycia w treści, strona nie osiągnie zakładanych pozycji.
Linkowanie

Linkowanie, czyli pozyskiwanie odnośników do strony to ostatni etap składający się na pozycjonowanie. Linkowanie powinno być systematyczne i naturalne. Oznacza to, że nie warto dodawać linków w dużych ilościach np. 100 dziennie, a jako strony linkujące, wybierać serwisy tylko dobrej jakości. W internecie znajdziemy wiele potencjalnych źródeł odnośników. Do najważniejszych należą przede wszystkim strony zapleczowe oraz katalogi.

Strony zapleczowe to witryny tematyczne stworzone w celu zamieszczania na nich odnośników do pozycjonowanej strony.

Warto zadbać, aby posiadały wartościową treść, ponieważ w przeciwnym przypadku grozi im brak indeksacji przez wyszukiwarki. Najlepiej, aby znajdowały się na serwerze o innym adresie IP niż pozycjonowana witryna, ponieważ im większa niezależność pomiędzy linkowanymi stronami, tym większa moc linków.

Innym źródłem odnośników są katalogi stron.

Są to specjalne spisy stron, do których możemy dodawać wpisy wraz z linkiem i opisem naszej strony.

Jest to najpopularniejsza metoda na pozycjonowanie, ale warto z niej korzystać z uwagi na niski koszt. Polecanymi katalogami są katalogi płatne, moderowane z zadbaną szatą graficzną i jak największym wskaźnikiem PR. Odnośnik pozyskany z takiego serwisu gwarantuje osiągnięcie najlepszych rezultatów. Katalogowanie stron jest pracochłonne, ale istnieją na rynku tanie programy, które wspomagają ową czynność.
Podsumowując

Wymienione sposoby na pozycjonowanie nie są wszystkimi, jakie używa się w nowoczesnym SEO. Są jednak najlepiej przetestowane i z pewnością pozwolą na uzyskanie dobrych pozycji na średnio trudne frazy. Warto pamiętać także, że pozycjonowanie nie jest jedynym narzędziem marketingu internetowego i nie powinno się całkowicie opierać swojego biznesu na tej formie pozyskiwania nowych klientów.