Słów kilka o reklamie
Reklama to niezwykle szeroki obszar, w obrębie którego zwłaszcza ostatnimi czasy dzieje się nader dużo. Nic dziwnego, bo w zasadzie nie obywamy się już bez reklamy. Można by nawet rzec, że wszyscy promują wszystko. Nawet szkoły muszą systematycznie dbać o promocję, gdyż w przeciwnym razie nie będą miały uczniów, a na to przecież nie mogą sobie pozwolić.
Skoro już został wywołany temat reklamy, warto chwilę pochylić się nad tym zagadnieniem, żeby zyskać przynajmniej podstawową wiedzę na jej temat. Zacznijmy zatem od rodzajów reklam. Prasowa, telewizyjna, radiowa, internetowa oraz reklama zewnętrzna i tzw. gadżety reklamowe to podstawowe jej rodzaje. W zależności od tego, jaki efekt ma odnieść konkretna reklama, wybiera się w określonej sytuacji dany jej rodzaj.
I tak np. reklama zewnętrzna doskonale sprawdza się w przypadku wielkich kampanii społecznych. Na ogromnych billboardach można wówczas wyświetlać określone komunikaty reklamowe lub też naklejać na nich wielkoformatowe plakaty. Ale reklama zewnętrzna to także różnego rodzaju szyldy, neony czy roll-upy.
Dużą popularnością wśród klientów agencji reklamowych cieszą się również wspomniane wcześniej gadżety reklamowe. Koszulki, czapki, parasole, plecaki, teczki, smycze, kubki i co tam jeszcze można sobie tylko wymyślić to doskonałe produkty, na których umieszcza się nazwę promującej się firmy. Ludzie lubią dostawać w formie gratisów tego typu rzeczy i w ten sposób obie strony są zadowolone. Właściciel firmy promuje ją wśród potencjalnych klientów. Z całą pewnością jakiś odsetek obdarowanych osób stanie się rzeczywistymi klientami. A o to przecież chodzi w reklamie.