Strona główna Nowa Zelandia

Nowa Zelandia

Nowa Zelandia, położona na południowym Pacyfiku, jest ucieleśnieniem przygody i naturalnego piękna. Składająca się z dwóch głównych wysp – Północnej i Południowej – oraz licznych mniejszych wysp, jest miejscem, które zaskakuje różnorodnością krajobrazów i kultur. Tutaj, gdzie natura jest na wyciągnięcie ręki, każdy znajdzie coś dla siebie – od majestatycznych gór, przez zielone doliny, po krystalicznie czyste jeziora i fiordy.
Atrakcje turystyczne
Przyroda i krajobrazy

Nowa Zelandia jest znana na całym świecie dzięki swoim oszałamiającym krajobrazom, które zostały uwiecznione w wielu filmach, najbardziej znane to oczywiście serie „Władca Pierścieni” i „Hobbit”. Wyspa Południowa przyciąga miłośników gór, oferując Alpy Południowe, gdzie znajduje się najwyższy szczyt kraju, Aoraki/Mount Cook. Z kolei Wyspa Północna jest domem dla aktywnych wulkanów, geotermalnych cieplic i malowniczych plaż.
Kultura Maorysów

Nowa Zelandia jest również miejscem, gdzie można zanurzyć się w kulturze Maorysów. Odwiedzając takie miejsca jak Rotorua, turyści mogą doświadczyć tradycyjnych tańców haka, zobaczyć rzeźbienia w drewnie i dowiedzieć się więcej o mitologii i historii tego rdzennego ludu.
Przygoda

Dla poszukiwaczy przygód Nowa Zelandia oferuje niemalże nieograniczone możliwości. Można tu skoczyć na bungee, wybrać się na rafting, pójść na trekking po licznych szlakach, w tym słynnym Milford Track, czy też spróbować paralotniarstwa nad malowniczymi krajobrazami.
Kuchnia i wina
Smaki Nowej Zelandii

Nowa Zelandia słynie również z wysokiej jakości produktów spożywczych i win. Regiony takie jak Marlborough, Hawke’s Bay czy Central Otago oferują wyjątkowe wina, zwłaszcza z odmian sauvignon blanc i pinot noir. Nowozelandzka kuchnia łączy wpływy europejskie, azjatyckie i oczywiście maoryskie, tworząc unikalne i smakowite dania.
Idealne miejsce dla każdego

Nowa Zelandia to idealne miejsce dla osób szukających zarówno relaksu, jak i emocjonujących przygód. Czy to podczas eksploracji zapierających dech w piersiach krajobrazów, degustacji lokalnych specjałów czy odkrywania bogatej kultury maoryskiej – Nowa Zelandia oferuje niezapomniane wrażenia dla każdego podróżnika.

Temple Basin – Trekking w Arthur’s Pass

Arthur’s Pass to przełęcz łącząca Wschodnie Wybrzeże Nowej Zelandii z Zachodnim. Miedzy Christchurch i Kumara. Przełęcz przecinająca Alpy Południowe w poprzek. To miejsce warte polecenia...

Tongariro Alpine Crossing. Wulkany

Wulkan za wulkanem. Jeden za drugim. Idę jak maszynaJedengo dnia zdobyłam Mt Taranaki (zwanego także Mt Egmont), najwyższy wulkan Nowej Zelandii, a drugiego dnia...

Wanaka, czyli magia miejsca.

Skończylimy Copland Track. Meszki (ang. sandfly) nie pozwoliły nam się nawet odetchnąć po zakończenieniu szlaku. Odjechaliśmy z piskiem opon.Jedziemy niżej, niżej, wciąż na południe....

Wyspa Północna. Nelson i Abel Tasman Great Walk.

By zdążyć na prom trzeba było wcześniej wstać. Trochę trudne po źle przespanej nocy w hostelu. Współlokatorki – wiek około 18 lat – miały...

Christchurch-Wanaka. 30 powodów

Pewnie większość słyszała ten wyświechtany frazes „Nie cel jest najważniejszy a sama podróż”…. cóż kiedy w tym przypadku tak właśnie jest. Droga pomiedzy Christchurch...

Milford Track, który przeszłam na ślepo

Ciag dalszy Milford Great Walk, który dla niektórych jest kwintesencją Nowej Zelandii, szlakiem, który trzeba przejść. I dlatego jak tylko nadażyła się okazja zabukowałam...

Nowa Zelandia najlepsze momenty

To chyba najtrudniejszy post do napisania. Jasne, że pierwszy był trudny, bo początki są zawsze trudne. Pierwszy krok zrobiony na nowozelandzkiej ziemi. Napisanie pierwszego...

Tasman Glacier i ceny paliwa w Nowej Zelandii

Nim przejdę do piękna natury może powiem coś o paliwie w Nowej Zelandii. Podczas mojej pierwszej podróży punkt „paliwo” w ogóle nie znalazł się na...

Rodeo w Nowej Zelandii

Jeśli zacząć nowy rok, to z przytupem.I takim też przytupem było tegoroczne rodeo 🙂 Ale, ale… teraz pewnie każdy pomyśli sobie: „Rodeo? W Nowej...

Hobbiton. W krainie Władcy Pierścieni

Chyba ostatnia rzecz, jakiej spodziewałam się z ust mojego taty, to: „chcę zobaczyć wioskę Hobbitów”. Już wyjaśniam czemu. Mój tata do wielkich fanów Władcy...

Matukituki Valley, czyli warto wyzionąć ducha

Góry mnie wzywały. Ekipa, z którą spędziłam ostatnie dni / tygodnie miała szabat. Odłożyli góry na później. A mi już tęskno było za górami…...

Polecane trasy piesze dla początkujących turystów.

Odkryj piękno przyrody i rozpocznij swoją przygodę z trekkingiem na specjalnie polecanych trasach dla początkujących turystów. Zobacz, jak świat staje się piękniejszy na własnych nogach!

Jak zostałam drwalem w Nowej Zelandii

Tym razem mniej słów, za to więcej obrazów. Nie spodziewałam się pozanć Nowej Zelandii od tej strony… 🙂Warto czasem wygrzebać się wcześniej ze śpiwora....

Z Taupo do Tongariro. Będą wulkany.

Pomachałam szalonej staruszce z Rotorua, gdy ta nawracała z piskiem opon i już byłam w kolejnym samochodzie. Zatrzymała się para Maorysów jadących do Taupo,...

Góry, jezioro… Wanaka

Zdecydowanie w Wanaka jest energia. Trudno to wytłumaczyć, łatwiej jest poczuć. Przez te parę dni mogłam oglądać nie tylko cuda natury: złote góry, które...

Grandview Range Track

Grandview Range Track to zdecydowanie trekking z widokiem. Widokiem na turkusowe wody Clutha River, Lake Wanaka, Lake Hawea, zadziorne szczyty Mt Aspiring National Park, krągłości...

Rock Peak Track, super widok na Queenstown

Jest taki szlak górski miedzy Queenstown a Wanaka, który większość ludzi po prostu pomija. Ludzie zatrzymują się na przełaczy Crown Range, robią fotkę i spieszą dalej… mi...

Blog o Nowej Zelandii, podróżach, fotografii, porady

Misją mojego bloga przez pokazywanie piękna i unikatowości Nowej Zelandii jest zainspirowanie ludzi do odwiedzenia tego małego kraju na drugim końcu świata, gdzie ludzie...

Lake Hawea Track, co kryje się po drugiej stronie

Lake Hawea Track to kolejny szlak w okolicach Wanaka. Początek szlaku znajduje się jakieś 20 minut jazdy samochodu od centrum miasteczka Hawea (40-50 minut jazdy...

Newcastle, Upper Clutha Track. Szlaki rowerowe

Przybywając do Wanaka, trzeba się liczyć z tym, że jest tu co robić. Na ziemi, na wodzie, w powietrzu 🙂Poczatek Newcastle Track Od czasu do...

Mt Fox Route, czyli widok na lodowiec, Alpy i ocean.

Skończył się szbat (o którym było tutaj: Franz Joseph Glacier szabat), więc przyszedł czas na zdobywanie gór. Jeszcze przed wyjazdem z Franz Joseph szybka...

Little Criffel Track, żółte wzgórza

Wybierając się na ten szlak wiedziałam, że będzie pięknie, ale nie spodziewałam się TEGO… normalnie mi szczęka opadła 🙂Ale nim dojdziemy do opadającej szczęki...

Przemysł mleczarski na Nowej Zelandii – jego rola i wyzwania.

Przemysł mleczarski na Nowej Zelandii odgrywa kluczową rolę w gospodarce kraju, będąc jednym z głównych sektorów produkcji. Nieustannie stawiając czoła wyzwaniom takim jak zmiany klimatyczne i wzrost konkurencji na rynkach międzynarodowych.

Mt Taranaki, wulkan zdobyty.

Najwyższy szczyt Nowej Zelandii, Mt Cook, był moim ostatnim przystankiem na Południowej Wyspie. Kolejny cel to Północna Wyspa i wulkan Taranaki.Od tej chwili rzeczy...

Lodowiec Fox Glacier i Lake Matheson

W Wanaka i okolicach spędziliśmy prawie tydzień. Czas zaczął gonić, jeszcze tyle przejechania, tyle do zobaczenia. Przyszła pora na ruch na Północ.Moim zdaniem zachodnie wybrzeże Południowej...

Auckland, czy to wciąż Nowa Zelandia?

Ilekroć przybywam do Auckland coś mi w tym mieście nie pasuje. A może po prostu uprzedzona jestem? Auckland to takie nie-nowozelandzkie-miejsce. Zresztą nie ja...

Tongariro. Czyli jak sobie dokopać plecakiem.

Wstałam wcześnie. Spakowałam swój dobytek i ruszyłam. Cel: przejść Tongariro Northen Circut (Great Walk), czyli okrążyć, wejść na, przejść obok… wulkanów. Nie w 4 dni...

Rotorua. Geotermalne cuda i Maorysi

Rotorua ograniczyliśmy do minimum. Deszcz i wiatr towarzyszyły nam od Tongariro (o Tongariro Alpine Crossing możesz przeczytać tutaj). Ani się nie chciało wychylać nosa...

Programy zdrowotne skierowane na walkę z otyłością.

Programy zdrowotne skierowane na walkę z otyłością oferują wsparcie i motywację w procesie zmiany nawyków żywieniowych i aktywności fizycznej. Dzięki nim osoby z nadwagą mogą skutecznie poprawić swoje zdrowie i jakość życia.

Rob Roy Glacier, czyli powrót z Matukituki Valley

Po nocy pod gwiazdami, wśród gór… i papug Kea wstałam niewyspana, ale szczęśliwa. Odwlekałam moment zejścia ile tylko mogłam. Znów ta sama taktyka. Zejście...