Tongariro Alpine Crossing. Wulkany

Wulkan za wulkanem. Jeden za drugim. Idę jak maszyna Jedengo dnia zdobyłam Mt Taranaki (zwanego także Mt Egmont), najwyższy wulkan Nowej Zelandii, a drugiego dnia...

Clyde, Arrowtown – gorączka złota w NZ

Kowboje, rewolwery, napady na bank, western… Ilekroć o tym myślę, myślę także „gorączka złota” (… i rolada z kluskami przy niedzielnym obiedzie z westernem 😛 ). Ale...

Bluff, kraniec Nowej Zelandii

Opuszczam niespiesznie Fiordland, z jego daszczowym Te Anau. Żegnają mnie świeżo ośnieżone szczyty górskie i deszcz. Droga z Te Anau do Queenstown Powoli czuję, że mój...

Hobbiton. W krainie Władcy Pierścieni

Chyba ostatnia rzecz, jakiej spodziewałam się z ust mojego taty, to: „chcę zobaczyć wioskę Hobbitów”. Już wyjaśniam czemu. Mój tata do wielkich fanów Władcy...

Milford Track. Podsumowanie nieszczęść

Ostatni dzień Milford Track. Pierwsze dwa dni na szlaku w deszczu z zerowymi widokami. Trzeciego dnia gdy zaczęły się widoki, gdy pogoda wróciła, gdy...

Góry, jezioro… Wanaka

Zdecydowanie w Wanaka jest energia. Trudno to wytłumaczyć, łatwiej jest poczuć. Przez te parę dni mogłam oglądać nie tylko cuda natury: złote góry, które...

Skyline Track, alternatywa dla Roys Peak Track

Roys Peak – zdecydowanie najpopularniejszy szlak w Wanaka. Szczyt dominujący nad miasteczkiem. Z roku na rok przybywa chętnych do zdobycia tego szczytu, powoli można mówić...

Cardrona – Cromwell Track

Szlak położony niedaleko Wanaka, w drodze do Queenstown, w małym miasteczku Cardrona. Cardrona może nie jest zbyt wielka, ale za to dobrze znana fanom...

Punakaiki, czyli naleśniki na Zachodnim Wybrzeżu

Skały naleśnikowe można „odfajkować” w 20 minut… co szczerze odradzam. Pomimo tego, że skały są oblegane i czasem trafia się turystyczny zator, to warto zobaczyć...

Jak zostałam drwalem w Nowej Zelandii

Tym razem mniej słów, za to więcej obrazów. Nie spodziewałam się pozanć Nowej Zelandii od tej strony… 🙂 Warto czasem wygrzebać się wcześniej ze śpiwora....

Breast Hill i Timaru River Track

Nic nie wskazywało na to, że szlak się tak potoczy… 🙂 Ale, ale, zacznijmy od początku. Dingle Burn, Lake Hawea. Poczatek szlaku Tak wyglada szlak Breast Hill...

Matariki, maoryski Nowy Rok

W Nowej Zelandii mamy dwa „Nowe Roki” 🙂 Jest ten typowy Nowy Rok, z poprzedzającym go Sylwestrem i hektolitrami wypitego alkoholu. Jest też Maoryski...

Abel Tasman. Busz i rajskie plaże

Jest taki jeden Great Walk w Nowej Zelandii, który polecam każdemu, niezależnie od tężyzny fizycznej i czasu, jakim dysponuje. Abel Tasman jest w zasadzie...

Abel Tasman Great Walk. Wielki szlak i ogromne komary.

Abel Tasman Great Walk dzień drugi i trzeci. Start musi być wczesny. Przejście szlaku w paru miejscach uzależnione jest od pływów oceanu. Strażnicy Parku Narodowego...

Między wyspami… ceny, promy, przeprawy

Nowa Zelandia to kraj wyspiarski. Jeśli chcemy zobaczyć Wyspę Północna i Południową musimy się liczyć z dodatkowym wydatkiem. Będziemy potrzebowali promu, by pokonać Cook...

Little Criffel Track, żółte wzgórza

Wybierając się na ten szlak wiedziałam, że będzie pięknie, ale nie spodziewałam się TEGO… normalnie mi szczęka opadła 🙂 Ale nim dojdziemy do opadającej szczęki...

Tongariro Crossing, wulkany we mgle

Najstarszy Park Narodowy w Nowej Zelandii, ze szlakiem, który każdy ma na swojej “bucket list” przybywając na drugi koniec świata. Nie wiem ile razy już...

Copland Track. A na końcu były gorące źródła.

Uprzedzę fakty i powiem, że to był dobry szlak, a nawet wicej to był świetny szlak. A zaczęło się tak… Wstalimy późno (ja i moje towarzystwo...

Nurkowanie zimą. Jackson Bay

A tak sobie pomyślałam, że skoro w Polsce szaleje teraz zima, to pokażę kawałek nowozelandzkiej zimy. Takiej zimy z dużym przymróżeniem oka 🙂 Jaskson Bay W...

Rock Peak Track, super widok na Queenstown

Jest taki szlak górski miedzy Queenstown a Wanaka, który większość ludzi po prostu pomija. Ludzie zatrzymują się na przełaczy Crown Range, robią fotkę i spieszą dalej… mi...

Routeburn Great Walk we Fiordlandzie

Tasman Glacier i ceny paliwa w Nowej Zelandii

Nim przejdę do piękna natury może powiem coś o paliwie w Nowej Zelandii. Podczas mojej pierwszej podróży punkt „paliwo” w ogóle nie znalazł się na...

Temple Basin – Trekking w Arthur’s Pass

Arthur’s Pass to przełęcz łącząca Wschodnie Wybrzeże Nowej Zelandii z Zachodnim. Miedzy Christchurch i Kumara. Przełęcz przecinająca Alpy Południowe w poprzek. To miejsce warte polecenia...

Wanaka, czyli magia miejsca.

Skończylimy Copland Track. Meszki (ang. sandfly) nie pozwoliły nam się nawet odetchnąć po zakończenieniu szlaku. Odjechaliśmy z piskiem opon. Jedziemy niżej, niżej, wciąż na południe....

Nowa Zelandia najlepsze momenty

To chyba najtrudniejszy post do napisania. Jasne, że pierwszy był trudny, bo początki są zawsze trudne. Pierwszy krok zrobiony na nowozelandzkiej ziemi. Napisanie pierwszego...

Wanaka, mój nowy dom

Zawsze chciałam mieszkać w górach, w miejscu, w którym gdy wychodzę z domu nie moge się nadziwić widokom. … no i doczekałam się 🙂 Od półtorej...

Rotorua. Autentycznie i za darmo

W Rotorua na atrakcje geotermalne i te związane z kulturą maoryską można wydać sporo. O czym już pisałam ostatnio przy okazji Te Puia (artykuł...

Matukituki i wiosenny powrót

Są takie miejsca, które podczas mojej pierwszej podróży, absolutnie porwały moje serce. A Matukituki Valley jest w moim nowozelandzkim TOP 10. Może to był tylko...

Nowa Zelandia. Kemping

Za mną już zatem wieeeeelogodzinna podróż i przejście graniczne. Dzięki informacji turystycznej (i-site) załatwiłam sobie nocleg. Nooo to teraz już będzie z górki, czekają mnie same...

Lindis Peak Track, szlak w krainie merynosów

Lindis Peak Track, nie jest zbyt wymagającym szlakiem. 5-6 godzin trekkingu. Raczej jest przyjemny, może nie idzie się po płaskim, ale stopniowo, z gracją, wspina...

Wyspa Północna. Nelson i Abel Tasman Great Walk.

By zdążyć na prom trzeba było wcześniej wstać. Trochę trudne po źle przespanej nocy w hostelu. Współlokatorki – wiek około 18 lat – miały...

Milford Great Walk. Pierwsza noc.

Południowo-zachodnia część Nowej Zelandii. Cudowna kraina zwana Fiordlandem. Poprzedniego dnia Fiordland mnie uwiódł pięknym szlakiem Kepler Great Walk. Niestety nie było czasu, by przejść całość....

Z Taupo do Tongariro. Będą wulkany.

Pomachałam szalonej staruszce z Rotorua, gdy ta nawracała z piskiem opon i już byłam w kolejnym samochodzie. Zatrzymała się para Maorysów jadących do Taupo,...

Taupo, czyli ucieczka przed huraganem

No i przeszam wulkany jak maszyna 🙂 Mt Taranaki i Tongariro zdobyte! W ekspresowym tępie. Wiem, raz mówię o delektowaniu się chwilą w Nowej Zelandii,...

Mt Iron Track, czyli Wanaka i okolice

Wanaka, to jedno z popularniejszych miejsc do zobaczenia na Wyspie Południowej. Turystów przyciąga niesamowita sceneria, góry, jezioro… Jednym z najpopularniejszych szlakow w okolicy jest Mt...

Coromandel Peninsula. Plaże i motyle

Hot Water Beach, Coromandel Peninsula, Nowa Zelandia Ups... Coś poszło nie tak. Ta strona nie wczytała Map Google prawidłowo. Szczegóły techniczne znajdziesz w konsoli JavaScript. Ostatnio przy...

Miesięczna podróż po Nowej Zelandii

To już ponad dwa lata gdy udałam się w samotną podróż autostopem po Nowej Zelandii. Do dziś pamiętam każdy moment, każde miejsce, każdą napotkaną...

Matukituki Valley, czyli warto wyzionąć ducha

Góry mnie wzywały. Ekipa, z którą spędziłam ostatnie dni / tygodnie miała szabat. Odłożyli góry na później. A mi już tęskno było za górami…...

Gertrude Saddle. Piękno Fiordlandu.

Ostatnie dni spędziłam na szlaku Milford Track. Wiele się podziało. Skończyłam ten szlak prawie cała i prawie zdrowa 🙂 Po 4 dniach bez prysznica w...

Hooker Valley, trekking z widokiem na Mt Cook

Nowa podróż rozpoczęła się w Christchurch. Nie zostaliśmy w największym mieście Wyspy Południowej długo… tyle co zobaczyliśmy lotnisko, trochę centrum… Po co tracić czas...

Queenstown, góry i nocne życie

Kolejny dzień w Queenstown. Nim nadejdzie pora imprezowania trzeba coś ze sobą zrobić. „Coś ze sobą zrobić” znaczy: ogarnąć się, rozpytać co, gdzie, jak...

Kepler Great Walk, trekking we Fiordlandzie

Przetańczyliśmy całą noc w Queenstown. Rano lekko zaspani przygotowywaliśmy się do kolejnego ruchu. Z częścią ekipy trzeba było się porzegnać. Niektórzy zaczynali swoje, zarezerwowane...

Franz Josef. Helikopterem na lodowiec

Powiem, od razu, jak było: TEGO NIE BYŁO W PLANIE 🙂 Najtańszy kemping w miasteczku Franz Josef Zachód słońca Po zobaczeniu Fox Glacier (o trekkingu pod lodowiec...

Grandview Range Track

Grandview Range Track to zdecydowanie trekking z widokiem. Widokiem na turkusowe wody Clutha River, Lake Wanaka, Lake Hawea, zadziorne szczyty Mt Aspiring National Park, krągłości...

Wanaka, drwal… i góry na wyłączność.

Plan był taki: zjeść coś innego niż muesli, porządnie się wykąpać, wyspać i z rana (raczej późnego 🙂 ) ruszyć dalej na południe, do...

West Coast, piękne Zachodnie Wybrzeże

Tym razem nie bedę lała wody 😛 będzie bardziej zdjęciowo 🙂 Strzałki dla zagubionych kierowców Ale nim zaczniemy… Chciałabym, żebyście wyobrazili sobie, że wskakujecie do samochodu i dajecie...

Tongariro. Czyli jak sobie dokopać plecakiem.

Wstałam wcześnie. Spakowałam swój dobytek i ruszyłam. Cel: przejść Tongariro Northen Circut (Great Walk), czyli okrążyć, wejść na, przejść obok… wulkanów. Nie w 4 dni...

Rotorua. Geotermalne cuda i Maorysi

Rotorua ograniczyliśmy do minimum. Deszcz i wiatr towarzyszyły nam od Tongariro (o Tongariro Alpine Crossing możesz przeczytać tutaj). Ani się nie chciało wychylać nosa...

Lake Hawea Track, co kryje się po drugiej stronie

Lake Hawea Track to kolejny szlak w okolicach Wanaka. Początek szlaku znajduje się jakieś 20 minut jazdy samochodu od centrum miasteczka Hawea (40-50 minut jazdy...

Mt Taranaki, wulkan zdobyty.

Najwyższy szczyt Nowej Zelandii, Mt Cook, był moim ostatnim przystankiem na Południowej Wyspie. Kolejny cel to Północna Wyspa i wulkan Taranaki. Od tej chwili rzeczy...

Lodowiec Fox Glacier i Lake Matheson

W Wanaka i okolicach spędziliśmy prawie tydzień. Czas zaczął gonić, jeszcze tyle przejechania, tyle do zobaczenia. Przyszła pora na ruch na Północ. Moim zdaniem zachodnie wybrzeże Południowej...

Fiordland. Nocleg nad Lake Gunn

Wanaka to piękne miejsce, rodzice absolutnie zachwyceni miejscem… ale czas ruszyć w drogę. Czas na nowe wrażenia Z Wanaka udaliśmy się na szybką wycieczkę do...

Napier, czyli art deco, lodziarka i radość podróżowania

Poprzednią noc spędziłam u dziadków Rona i Barb. Dobrze u nich wypoczęłam, naładowałam akumulatory i po paru angielskich herbatkach byłam gotowa do drogi. Droga...

Rob Roy Glacier, czyli powrót z Matukituki Valley

Po nocy pod gwiazdami, wśród gór… i papug Kea wstałam niewyspana, ale szczęśliwa. Odwlekałam moment zejścia ile tylko mogłam. Znów ta sama taktyka. Zejście...

Queenstown – stolica sportu

Po zdobyciu Mt Burke, przerzuceniu paru kubików drzewa kanuka i nocnym trzęsieniu ziemi przyszedł czas na pakowanie. Co się odwlecze to nie uciecze 🙂 Przyszła...

Ben Lomond i Gondola. Widok na Queenstown

Ben Lomond to 1748 metrowy szczyt z widokiem 360 stopni na: Queenstown , Lake Wakatipu, Remarkables, Southern Alps. Czas na jego zdobycie, to około...

Rob Roy Glacier, czyli powrót z Matukituki Valley

Nowa Zelandia. Pierwszy krok.

Tak jak każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku, tak i każda opowieść zaczyna się od pierwszego zdania. Trudno jest zacząć. Chyba najlepszym sposobem...

Rob Roy Glacier, lodowiec w sercu Matukituki

Tułają się pół świata, żeby zobaczyć gdzie też ich marnotrawna córka uciekła… no to trzeba pokazać im („im” znaczy rodzicom) co, gdzie i dlaczego. A owce pasą...

Mt Fox Route, czyli widok na lodowiec, Alpy i ocean.

Skończył się szbat (o którym było tutaj: Franz Joseph Glacier szabat), więc przyszedł czas na zdobywanie gór. Jeszcze przed wyjazdem z Franz Joseph szybka...

Milford Track, który przeszłam na ślepo

Ciag dalszy Milford Great Walk, który dla niektórych jest kwintesencją Nowej Zelandii, szlakiem, który trzeba przejść. I dlatego jak tylko nadażyła się okazja zabukowałam...

Colac Bay. Wyspa Południowa

Colac Bay, mała (wręcz mikroskopijna) mieścina na samym poludniu Wyspy Poludniowej. Niedaleko również małego, ale bardziej znanego Riverton. Miejsce polecane głównie tym, którzy stronią od...

Rodeo w Nowej Zelandii

Jeśli zacząć nowy rok, to z przytupem. I takim też przytupem było tegoroczne rodeo 🙂 Ale, ale… teraz pewnie każdy pomyśli sobie: „Rodeo? W Nowej...

Pancake Rocks. A wszystko zaczęło się od lodów.

Dwie okazje dalej znalazłam się z powrotem w Nelson. Nim jednak znów spotkałam się z Jess i udałam się pod wymarzony prysznic odwiedziałm i-site....

Mt Judah Track, trekking w Glenorchy

Na szlak padło całkiem przypadkowo, chyba uwiodła mnie nazwa i dwugodzinna jazda samochodem w jedną stronę Przyszło mi jechac aż do Glenorchy. O ja biedna,...

Avalanche Peak. Alpejski szczyt z papugami Kea.

Znów mieliśmy ten sam plan, znów mielismy po drodze, znów było miejsce w samochodzie, czyli dalej jechałąm z Evą, Tomem, Deanem, Eldarem i Muria...

Isthmus Peak, góra pomiędzy Wanaka i Hawea

Isthmus Peak to góra (1385m n.p.m.) położona w wąskim gardle pomiędzy Lake Hawea i Lake Wanaka. Sam szlak zaczyna się na drodze SH6, wiodącej...

Queen Charlotte Track i najlepszy kemping w NZ

Queen Charlotte Track został jedynie liźnięty… delikatnie, koniuszkiem języka. Całość zajmuje 3-5 dni (71 km w jedną stronę), a na taki luksus już nie...

Coromandel Peninsula. Zachody słońca

Postanowiłam, że tym razem mniej będe gadać, a więcej pokażę. Gdy podróż zaczyna dobiegać końca, człowiek mniej mówi, więcej słucha i patrzy… Panicznie próbuje...

Coromandel Peninsula, plaże i złoto

Coromandel Peninsula, mój ostatni przystanek przed Auckland, lotniskiem i … końcem przygody w Nowej Zelandii. Trudno uwierzyć, że to prawie koniec. Gdy wysiadałam z samolotu...

Christchurch-Wanaka. 30 powodów

Pewnie większość słyszała ten wyświechtany frazes „Nie cel jest najważniejszy a sama podróż”…. cóż kiedy w tym przypadku tak właśnie jest. Droga pomiedzy Christchurch...

Fiordland. Rejs statkiem

Od razu powiem, że warto Nie ważna pogoda, było warto Mój drugi raz w Milford Sound, tym razem nie na budżecie… więc „zaszalejmy” Jeśli ktoś wybiera się...

Newcastle, Upper Clutha Track. Szlaki rowerowe

Przybywając do Wanaka, trzeba się liczyć z tym, że jest tu co robić. Na ziemi, na wodzie, w powietrzu 🙂 Poczatek Newcastle Track Od czasu do...

Mou Wahu Island

Wyspa na jeziorze na wyspie na jeziorze na wyspie na oceanie 🙂 Że cooooo???? 🙂 Widok na Roys Peak i Rippon Vineyard Wbrew pozorom to ma sens....

Franz Joseph Glacier, czyli lodowiec i pierwszy szabat.

Po baaardzo dobrze przespanej nocy w Graymouth niespiesznie wywleklimy się ze śpiworów. Jeszcze tylko stały punkt programu: sklep, i-site – dla ulotek, biblioteka –...

Mt Shrimpton. Trekking w Makarora

Jednodniowy szlak z widokiem na brzegi Lake Wanaka, Makarora Valley i Southern Alps. Mt Shrimpton Track znajduje się na terenie Parku Narodowego Mt Aspiring. Szlak startuje z...

Greymouth. Szum fal i ognisko z Maorysami.

Po ostatniej nocy (avalanche peak, kea) na pytanie: „to gdzie dziś śpimy?”, wszyscy chóralnie odpowiedzieli: „TYLKO NIE TUTAJ!”. Dość ciężarówek, pociągów towarowych i krzykliwych...

Dannevirke, czyli jak nawoziłam pastwiska w Nowej Zelandii.

Rotorua. Polka z rąk do rąk

Poprzednią noc spędziłam u Jenny i Bryana. Było miło. Przegadaliśmy parę godzin o wszystkim. Oni próbowali mi przybliżyć Nową Zelandię a ja im przybliżałam...

Kanuka Loop Track w Bendigo

Nie ma zbyt wiele jednodniowych szlaków, które by tworzyły pętlę, i które by nie wiodły przez parę godzin w górę, a potem tę samą drogą w...

Wellington i Te Papa tu się nie nudzisz

Przeżyłam poprzednią noc 🙂 Do końca nie wiedziałm czego się spodziewać w domku jak z horroru, ale wszystko skończyło się dobrze. Poprzedni dzień cały...

Blog o Nowej Zelandii, podróżach, fotografii, porady

Misją mojego bloga przez pokazywanie piękna i unikatowości Nowej Zelandii jest zainspirowanie ludzi do odwiedzenia tego małego kraju na drugim końcu świata, gdzie ludzie...

Waikato River. Niby wszystko się zgadza, ale gdzie te Hobbity?

Nastał dzień i poranek dnia szóstego. Wczorajsza decyzja o byciu twardym i zabraniu na szlak wszystkiego przyniosła skutki. Moi starzy, wierni przyjaciele powrócili. Kontuzja...
Bestpartner - anteny mikrofalowe - Anteny LTE

Internet i Anteny LTE: Nowoczesna Era Łączności Bezprzewodowej

W dzisiejszym dynamicznym świecie, dostęp do szybkiego internetu stał się nieodłącznym elementem naszego codziennego życia. Jednym z kluczowych czynników umożliwiających nam korzystanie z szerokopasmowego...

Airmax Internet: Rewolucja w dostępie do Internetu dla domów w województwie opolskim

Wprowadzenie Pojawienie się Airmax Internet w województwie opolskim przyniosło prawdziwą rewolucję w zakresie dostępu do szybkiego Internetu dla wielu gospodarstw domowych. W tej analizie przyjrzymy...

Losowe artykuły:

Dannevirke, czyli jak nawoziłam pastwiska w Nowej Zelandii.

Poprzednią noc spędziłam z Tracy, Mickiem i ich małą córką Rebecką. Strasznie podobało mi się co Mick mówił o sensie podróży. Moja podróż dopiero była na początku. Jeszcze tyle przede mną… Pewne jest tylko jedno:...

Routeburn Great Walk we Fiordlandzie

Dawno nie byłam we Fiordlandzie. Ostatnia moja wizyta w tym rejonie (a dokładniej szlak Milford Great Walk) skończyła się serią katastrof, co nie znaczy, że nie było tam pięknie 🙂 Show time 🙂 Jak każdy Great...